Moët Hennessy kondigde tijdens de Vinexpo wijnbeurs in Parijs van dit jaar aan een langlopend plan uit te rollen waarin het realiseren van meer duurzaamheid in de wijnbouw het hoofddoel is.
Dochteronderneming Ruinart leverde hier gelijk bewijs voor aan door haar nieuwe ‘disruptive eco-designed’ cadeauverpakking te lanceren. Het ‘disruptive’ onderdeel heb ik nog niet helemaal begrepen, maar ik vind het stoer klinken voor zo’n chique merk. Het ‘eco’ deel in de omschrijving is me wel duidelijk; de verpakking is 100% recyclebaar en gemaakt zonder plastic. Het materiaal van de case die als een tweede huid om de fles zit, is samengesteld van natuurlijke houtvezels en daardoor wel 9 keer lichter in gewicht dan de oude cadeau verpakking. En als dit allemaal nog niet genoeg is dan doet Ruinart en nog een schepje bovenop: de carbon footprint van deze champagne doos is 60% kleiner dan de vorige.
Brand, lieverd, ik weet wel wat ik voor mijn verjaardag vraag dit jaar. Let je even op? Red de aarde, geef mij een fles Ruinart!
Deze cadeauverpakking zal aan het eind van 2020 op de markt komen. Enne… probeer er echt eentje te bemachtigen want afgezien van het feit dat dit een cadeau is waar je mee voor de dag kunt komen, is Ruinart absoluut mijn favoriete champagne huis.

Ga je naar Parijs binnenkort, stap dan even bij La Grande Epicerie naar binnen. Deze Ruinart is van 6 juni tot 6 juli daar te vinden.
https://www.lagrandeepicerie.com/en/index


No Comments